Det var en gång för länge, länge sen..

Hörrni. Förlåt. I flera dagar har jag verkligen försökt hitta tid och ork till att skriva ett inlägg. Jag lovar. Men jag kommer aldrig till skott med det och set är inte meningen! Jag är bara en lat person och ibland blir det svårt att göra något åt. Men på riktigt nu, jag ska försöka få upp ett inlägg om dagen även om det inte är speciellt intressant.

Det är svårt, det här med bloggning, för bloggtorkan är återkommande i mitt fall. Det händer liksom inte så mycket spännande i mitt liv som i andras, but then again så är jag varken rik eller känd. Jag går i skolan och pluggar, och när jag inte gör det så ligger jag typ och latar mig i soffan.

Idag har vi idjuts i alla fall träffats på vår lediga dag och pluggat (!!!!). Vi hade valfri studieplats hela dagen så vi tog faktiskt tillfället och pluggade. För även om "valfri studieplats" innebär att man får vara var som helst och >plugga< så är det väl ca. 1% som faktiskt gör det. Det viktigaste provet av våra tre gymnasieår is around the corner och vi SKA klara det. Vi köpte pizza som studiemotivering men jag har kommit fram till att vitt bröd är nog ingenting bra för min mage för det stoppar upp något förjävligt. Ligger med extrema magsmärtor för tillfället. Värt det? Ja. 

Vad annars har hänt?
- Jag har väl flyttat in (kind of) hos Daniel i lägenheten nu och vi har varit på IKEA och Media Markt och inhandlat det allra sista, så nu är allting komplett och det känns sååå bra. 
- Jag har för första gången gjort någonting sportigt på sportlovet! På onsdagen så var jag och Frida och åkte skidor och jag börjar faktiskt tycka att det är riktigt roligt. Man kanske skulle dra en tripp till alperna nästa vinter?
- Jag ligger oerhört mycket efter i svenskan när det kommer till att läsa ut boken vi ska läsa där. Alltså verkligen. Boken har 400 sidor + och jag är på.. Vadå.. Typ 25?
- Ätit.
- Sovit.
- Kollat på tv.

Nej men, ska väl gå och försöka läsa några sidor för en gångs skull och jag SKA verkligen försöka skriva imorgon! Lovar!

/Clarissa
Clarissa | |
Upp