Zakynthos | Tattoos | Polen | Hundvakt

Hallå där! HUUUR längesen var det inte vi sågs/hördes/whatever? Jag tycker att det var sjukligt längesen och det har hänt så satans mycket den här tiden. Vi har gått ut tvåan på gymnasiet, blivit djurvårdare på utökad nivå, varit på vår första praktik och jag och Joss var som sagt nere i Skåne, och haft typ halva sommarlovet! Och jag har tatuerat mig, äntligen! I slutet av juni drog jag och Joss ner till Zakynthos och hade det så jävla bra rent ut sagt. Dagen efter planet landade i Sverige igen satte jag mig på ett nytt plan mot Polen tillsammans med Daniel. Vi var och hälsade på hans mormor, storasyster och svåger och bara myste där i ett par dagar. Har tyvärr inga bilder från detta, jag tog slut på all min fotoenergi i Zakynthos tror jag. Vi kom hem idag och jag orkar inte ens packa upp resväskan eftersom jag imorgon ska ta den och flytta in hos mina kusiner o en vecka för att vara hundvakt när dom är på semester. Får se om jag åker en liten snabbis till Åland direkt efter det innan det är dags för sommarjobb eller om jag bara tar det lugnt i ett par dagar; det kan behövas.

Finaste stället jag varit på i hela mitt liv. Punkt.

Nej men på riktigt alltså, så jävla vackert. Vi åkte till Shipwreck Beach och så åkte vi en tripp till Sköldpaddsön (har ej minne nog att komma ihåg det riktiga namnet). Vi bodde i Laganas och det var ett så perfekt läge tycker jag. Det var nära till typ allt kändes det som, oavsett om man ville festa, ta en drink på något mysigt ställe, äta eller bara ligga och steka i solen. Havet låg precis nedanför hotellet så det gick ingen havsbrist på oss kan jag lova. Det coolaste av allt på hela semestern var nog när en havssköldpadda kom simmandes från ingenstans när vi var och badade där nere i havet. Den var seriöst en meter ifrån oss! Så himla häftigt tyckte jag.

Rekommenderar denna ö starkt! Fem stjärnor från mig!

Här ser man, om än inte så himla tydligt, de tatueringar jag har lyckats samla på mig sedan den 21 april då jag fyllde 18 år. Min älskade corpse bride- fjäril ser man ju ganska tydligt men de på fötterna och den på armen kan jag förtydliga lite;

- På insidan av min högra vrist sitter en liten våg. Älskade, och älskar fortfarande, filmen "Spirit: stallion of the cimarron", och i den finns det en låt där de sjunger: "If you can't catch a wave, then you're never gonna ride it." Blev kär i citatet men ville inte tatuera in hela texten så det fick förenklas till en liten våg istället, and I love it.
- På insidan av min vänstra vrist finns den bästa platsen på jorden. Södermalm i Stockholm. (Det står alltså "SÖDER" med stora bokstäver och runt om finns Södermalm som man ser det på kartan).
- På min högra arm finns mamma och pappa förevigt. Texten "Mamma Pappa" i deras egna handstilar, det vill säga. Kan inte säga att dom älskade idén från första början dock, men de vande sig.

Den sista gjorde jag faktiskt i Greece sista dagen innan vi åkte hem, och Joss fick också ett tillskott i sin samling. Hon skrev en text på sin vänsterarm (I think, döda mig inte om jag har fel). Och nej, vi gick inte till någon skitstudio. Vi frågade runt några på ön om de hade ett ställe de rekommenderade och alla sa att Rapsody Tattoos & Piercing var det bästa stället att gå till. Rätt hade dom ju i alla fall! Superfräscht och alla var så himla trevliga där. De öppnade våra nålar framför våra ögon så att vi fick se att de var nya och rena, och förstörde dem också efter användning. Ett plus är att de har humor! Rekommenderar absolut om någon av er någonsin åker dit.

Imorgon blir jag som sagt hundvakt och då är det till denna fina pojke. Fick sno en bild från min morbrors frus Facebook då jag faktiskt själv inte har någon bild på honom, men visst är han det finaste ni sett typ?

Det var i alla fall en ganska ordentlig update från mig och satan vad de har uppdaterat appen hörrni? Jäkla mycket bättre måste jag säga. Lovar bättre uppdatering, i alla fall från min del. What's the point of having a blogg om man inte skriver någon gång liksom?

/Clarissa

Allmänt, Bilder, Clarissa | |
Upp