Nytt till lägenhet

Hej bloggisen!
 
Idag har varit en såndär halvbra, skön dag. Största delen av klassen började 10:15 idag och så kollade vi film på två av tre lektioner. Den sista lektionen var matte och jag måste säga att jag fattade ingenting. Jag har verkligen aldrig känt mig så vilse som under dagens genomgångar och jag bara kände för att ge upp typ. Tillslut fattade jag väl hur man skulle göra men jag fattade inte vad man skulle använda det till? Varför ska jag kunna det här med olikheter och vafan det nu va? Fattade inte varifrån det kom, utan det var bara "okej, nu när ni verkar ha kommit igång med det här vi gick igenom i början av lektionen så tänkte jag gå igenom en sak till", och jag hade inte ens fattat vad vi hade gjort. Skitsamma, nog om det. Jag tycker bara att det är så himla förvirrande med en ny mattelärare och helst av allt skulle jag inte vilja ha matte alls.
 
Efter skolan åkte jag direkt och mötte upp Daniel i TC. Vi gick till ÖB för att handla saker till lägenheten och det var nog andra gången jag var där inne i mitt liv, men jag blev inte besviken. Vi gick igenom hela listan och lyckades inhandla 2/3 av allting för runt 1700kr vilket är ganska bra jobbat med tanke på hur mycket det vi köpte. Resten av allt köper vi på IKEA hade vi tänkt, men vi vet inte riktigt när det bär av dit än. Skönt är i alla fall att det inte längre känns som att jag skulle dö efter två dagar där nu.
 
Vi var ju för övrigt och kollade där i måndags hur det såg ut och I LOVE IT. Det är stora fönster med ljusa färger (med ett undantag från hallen där det är typ rött?). Ganska litet men jättefräscht och mycket plats för förvaring, smart byggt liksom.
 
När vi kom hem ställde jag mig och lagade mat och nu har jag hunnit städa rummet också, såg förjävligt ut här inne. Imorgon ska jag förresten iväg till Finspång, så det ska bli kul. Ha det bra nu tills nästa gång vi hörs!
 
/Clarissa
Allmänt | |
Upp