Lund!

Hello friends,
 
Idag fick vi alla reda på våra praktikplatser och jag och Joss ska alltså bo tillsammans i Lund men vara på olika sjukhus! Vad vi fått reda på nu är exakt vilka platser vi hamnar på och att vi ska bo på ett pensionat i Lund som ägs av en gullig/jobbig tant beroende på vad vissa tycker. Det ska bli så himla roligt och jag är supertaggad! Har varit i skåne en gång tidigare när jag var på konfirmationsresa, men det var i typ två dagar jämfört med nu när vi ska spendera hela fem veckor där vilket är en ganska lång tid faktiskt. Det är faktiskt en lättnad och en liten trygghet att veta att man kommer ha någon att prata med på kvällarna och dela sina helger med istället för att sitta där helt isolerad från omvärlden typ. Tror att det kan bli lite ensamt annars. Eftersom det som sagt är ett par veckor så ska jag försöka ta mig hem en eller två gånger emellan veckorna beroende på hur jag jobbar då. Hoppas att vi får reda på lite mer info imorgon på djursjukvårdslektionen, typ om hur allt går till och så!
 
Nu ska jag försöka finna koncentration till att plugga till provet som är om drygt en vecka. Vi hörs imorgon!
 
/Clarissa
 
 
Allmänt | |
Upp