Långhelg + sjukstuga

Hello vänner! Long time no see.
 
Har haft fetaste långhelgen och inte varit i skolan sen i torsdags. Väldigt skönt, men självklart blev jag sjuk direkt. Har känt ett tag att det varit något på gång, och i fredags när jag kände att jag verkligen kunde slappna av så tyckte väl kroppen jag skulle insjukna. Mådde dock hyfsat i fredags, lite sämre i lördags. Men envis som jag är åkte jag och red, sedan när jag skulle sova på kvällen så mådde jag väldigt dåligt. Så försökte akut hitta någon som kunde jobba åt mig på söndagen men ingen kunde. Och när jag vaknade upp på söndagen mådde jag SÄMST. Men hade ju inget val än att åka ut och jobba, för hästarna kan ju inte ta hand om sig själv liksom. Det komiska var att när jag skulle låsa upp så var inte stall nyckeln där den brukar ligga, (den var inlåst i stallet visade det sig).. Så jag var tvungen att ringa och väcka min chef kl 6 på morgonen, kände mig taskig hehe. Spenderade iallafall alla hjärtans dag med stalljobb 6-17, hade duktiga lärlingar och mina små hästisar. Sen när jag kom hem så var jag helt dääckad, hade så jäävla hög feber att det var helt sjukt. Dock en varm dusch, låg i sängen med värmekudde, te och mammas ingefära kuckilimuck som för övrigt smakade pekka. Igår låg jag i sängen heela dagen och idag mår jag lite bättre. Har förjävla mycket lock för öronen dock, men men det släpper väl. Ska försöka kriga mig till skolan imorgon. Blir så jävla stressad över att bara ligga hemma för det är såååå mycket som måste göras i skolan.. STRESS!!!! 
 
I veckan kommer jag förövrigt få reda på vart nånstans min praktik kommer ta plats. Liiite nervös!
 
 
Ni får ha det så bra vänner, kramis // Josefine
Josefine | |
Upp